פורום חשמל

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #101295
    David.L
    משתתף

    שלום רב

    אני עובד במפעל לחיווט לוחות

    לפעמים נותנים לבקרים (חד פאזים) וכדומה הגנה של מתנע.

    אני מניח שנותנים הגנה של מתנע בגלל יכולת הכיול של הזרם.

    כשאני אני מחווט את המתנע, אני מחווט את הפאזה L1 וממשיך לחבר (בטור) ל L2, ובL3 אני מחבר את האפס.

    וההסבר של זה הוא שבלי זה המתנע לא יעבוד

    אני מניח שהיות והוא מיועד למנוע תלת פאזי, אם באחת הפאזות אין זרם, זה אומר שיש תקלה.

    שאלתי היא כזאת

    1) האם אני צודק בהנחה שזה בגלל הגנה על המנוע.

    2) נניח שאני יחבר שלוש מנועים תלת פאזים שלא בהכרח זרמים זהים האם המתנע יעבוד .

    3) האם קיים מתנע חד פאזי או משהו שנותן מענה לזרמי התנעה.

    כל השאלות שלי הם מההיבט הטכני, ולא מההיבט של התקינה.

    מצורף תמונה של סוג המתנעים שאני מדבר עליו

    #101297
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    1. לא ראיתי תמונה מצורפת.
    2. לא בדיוק הבנתי לאילו בקרים אתה מתכוון האם לבקרים מתוכנתים או לבקרי מהירות מנוע.
    3. עקרונית מתנע תרמומגנטי מיועד להגנת מנועים. נוהגים להשתמש בו כמו שכתבת בשל יכולת כוונון ערך זרם הפעולה של המנוע ולא ערכים קבועים כמו במא”זים. סיבה נוספת הינה יכולת הפסקת זרמי קצר שבה ניחנים מתנעים תרמנו מגנטיים (בדרך כלל 50kA ואף יותר) ולכן אפשר להתקינם במקומות בהם זרם הקצר הצפוי עשוי להיות בעל ערך גדול מאוד.
    4. מתנע תרמו מגנטי מיועד כאמור להגן על מנועים ולכן הוא ניחן במנגנון דיפרנציאלי שתפקידו להפסיק את פעולת המנוע בעת חוסר פאזה. בשל מנגנון זה יש לחווט את המתנע בדרך שתיארת, אחרת המתנע יזהה חוסר פאזה.
    5. אסור לחבר למתנע תרמו מגנטי תלת פאזי שלשה מנועים חד פאזיים מתוקף הגדרת תקנות החשמל וגם בשל ההבדלים בין הזרמים הנקובים שלהם. במקרה זה המתנע לא יגן על המנועים מפני זרם יתר.  
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.