פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #107203
    benshabbat
    משתתף

    רציתי לשאול לגבי סעיפים א’ו-ב’. האם בסעיף א’ הזווית היא 120 מעלות ובסעיף ב’ הזווית 90 מעלות? לפי הספר מכונות חשמל והנע של דימה בודנסקי כתבתי כך: סעיף א’: במנוע השראה תלת פאזי קיימים שלושה זרמים פאזיים סינוסואידליים היוצרים שלושה שדות מגנטיים עם זווית של 120 מעלות ביניהם ע”י הסלילים. סעיף ב’: בין שני הסלילים, העבודה והעזר, קיימים הפרשי זווית גאומטרית (עקב מקומם של הסטטור ביחס כ-90 מעלות זה לזה) והפרשי זווית חשמלית דומה בין וקטורי הזרמים (עקב אופי המעגלים: האחד-אומי-השראי, והשני-אומי-קיבולי). צורת השדה המגנטי השקול של שני הסלילים אינה מעגלית, אלא אליפטית, בכל זאת, כתוצאה מזה במוטות הרוטור המקוצר מופיע מומנט התנעה מספיק גבוה. כיוון מומנט ההתנעה קובע את כיוון סיבוב המנוע, וניתן להפוך אותו ע”י חיבור סליל עזר יחד עם קבל בקוטביות הפוכה. בסעיף ג’ אני אתאר לך את הגרף כי לא שרטתי אותו על המחשב. חץ ב-90 מעלות למעלה קראתי לו IB וחץ כלפי מטה ב-90 מעלות קראתי לו IA והחצים של U ו-I הם בזוית אפס באותו כיוון משמאל לימין כאשר שני הווקטורים אחד על השני. האם עניתי נכון על השאלה? 

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #107206
    YUDA
    משתתף

    הגרף שתיארת בסעיף ג’ נשמע לא תואם למה שענית בסעיף ב’.

    לפי תשובתך ל-ב’ היית אמור לשרטט משהו כמו הגרף שבקובץ המצורף.

    #107208
    YUDA
    משתתף

    הקובץ מצורף כאן

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #107210
    benshabbat
    משתתף

    עשיתי גרף קרוב מאוד לשלך את IB לא שמתי על הווקטור של המתח ואת הווקטור השקול של הזרם I לא ידעתי שצריך לשים אותו בזווית של 45 מעלות ולמה עשית ככה?

    #107212
    YUDA
    משתתף

    IB – שרטטתי על המתח כדי לקבל הפרש 90 מעלות בינו לבין IA. כי בהתאם לסעיף ב, הסליל גורם לפיגור של 90 מעלות ביחס לזרם והקבל להקדמה של 90 מעלות, סה”כ חזרנו ל-0.

    I – לא בהכרח 45- מעלות. השרטוט עקרוני בלבד והוא מראה את החיבור הווקטורי של שני הזרמים. בפועל I יהיה איפה שהוא בין 0 ל 90-.

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.