פורום חשמל

מוצגות 8 תגובות – 1 עד 8 (מתוך 8 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #110675
    Samy
    משתתף

    לכל החברים
    אבקש לקבל הבהרה
    לפי הבנתי המתקן עומד בתקנות
    LT =.65
    מפסק ראשי 200A עם הגנה אלקטרטנית 1.5IN =300A
    בלוח הרפת יכול להתפתח 353A
    לכן המפסק הראשי יפעל וינתק את ההזנה
    האם אני טועה כי לפי התשובה נדרש לבצע איפוס במפסק הראשי הצמוד לנתיכי חחי
    ולהשאיר את הרפת ב TT
    מצורפת התשובה וגם בקובץ את השאלה

    שאלה 231 תשובה 2.
    ע”פ תקנה 3 מיתקני חשמל בחצרים חקלאיים במתח עד 1000 וולט:
    אספקת החשמל תהיה בשיטת tn-c-s או tt או במתח נמוך מאוד. מיתקן המוגן בשיטת tn-c-s או tt יוגן בכניסת הזינה גם על ידי מפסק מגן אחד לפחות; זרם ההפעלה הנומינלי של מפסק כאמור לא יעלה על 0.5 אמפר ויבטיח קיום של אחד התנאים הבאים לפחות…
    1. לא מספיק כדי לעמוד בדרישת תקנות החשמל.
    2. תקנות החשמל תקנה (2) :
    כל מיתקן יוגן בפני חישמול בהתאם להוראות תקנות אלה. לכן התקנה גומחה תאפשר ביצוע איפוס יחיד ובכך לעמוד בתקנות.
    3. תקנה 11(ג) בקרקע בעלת תכונות איכול גבוהות יש להשתמש באלקטרודה עמידה בפני איכול (כגון: נחושת, פלדה מצופה נגד איכול) או להגן עליה כראוי, כגון על ידי הטמנה בבטון. לא בטוח שההתקנה נעשתה ע”פ התקנה. 2 מטרים בתוך האדמה ע”פ תקנה 18.
    4. לא ניתן להשתמש בפחת כהנגה יחידה,

    בתודה מראש

    סמי רז

    #110678
    aron david
    משתתף

    מפסק עם 1.5 לא יפול ב 353A כי הוא מנתק רק ב 1.5*300=450A

    #110682
    Samy
    משתתף

    לארון שלום
    שים לב החיבור הוא 200 אמפר ולא 300 אמפר

    #110683
    difrentional
    משתתף

    הלוח במפסק הראשי מהשאלה הוא לוח מתכת אומר לוח מסוג 1. לולאת התקלה אמורה להיות לפי ההגנה במעלה קו הזינה של הלוח שבמקרה השרטוט זה נראה כמו פיוז תלת פאזי בארון מונים המשורטט בצורה מעפנה. לכן מפסק עם הגנה אלקטרונית לא יודע אם יתן מענה במקרה של קצר בכניסה ללוח הראשי  ולפי השרטוט לא נראה שהלוח מתכת  בשרטוט מאורק. לכן ניתן לבצע איפוס יחיד בגומחה לארונות  וליצור tncs  בגומחה עם פס השוואת פוטנציאלים שבמקרה של קצר בכניסה ללוח מתכת תהי השוואת פוטנציאלים. וכמובן  אין להוציא הארקה בכבל המזין מהלוח הראשי ב tncs   ללוח ברפת. זאת אומרת השארת הרפת ב tt מותנה שלא יהיה גיד הארקה מה tncs ל tt.שיטה המיושמת למשל  בעמודי תאורה. הכוונה שאסור שיהיה קשר בין פס הארקות בלוח הרפת לפס הארקות בלוח הראשי.  

    #110690
    Samy
    משתתף

    לא מובן
    הלו המפסק הראשי מגן על הקן המזין את לוח המשק
    אם בכבל המזין את לוח המשק או בלוח המשק יהיה קצר כלפי האדמה יתפתח קצר גדול מ 300A שהמפסק האלקטרוני מכוייל ולכן המפסק יקפוץ וינתק את הזינה למשק
    האם זה לא רוח החוק
    ניתוק הזינה בפחות מ 5 שניות במקרה של קצר
    לפי דעתי אין לי עיניין בהקפצת נתיכי חחי בכל קצר שיתפתח במשק

    בברכה
    סמי רז

    #110693
    difrentional
    משתתף

     השאלה: משק חקלאי נדרש להגדלת חיבור מ- 3×160 ל 3×200.בשרטוט מופיע תיאור של אופן הזנת המשק. שנאי על עמוד מזין ארון מונים. בגב הארון המונים מותרן לוח מתכת ובו מפסק ראשי אלקטרוני… הארון מונים והלוח מתכת נמצאים על הקרקע!! לפי השרטוט הלוח מתכת לא מאורק. נניח בכניסה לארון לפני המפסק בתוך הארון מתכת נוצר מגע בין הכבל ללוח מתכת ויש פוטנציאל על הלוח. המפסק מגן על המשך הקו לרפת ולא לפני. ומכיוון שלא מאורק הלוח למה שייסגר מעגל והפיוז בלוח מונים יישרף?? ואז קוראים לך  סמי רז להגיע ללוח לאיזו סתם בדיקה שאין לו ממש עניין בהקפצת נתיכים שפותח את הארון המתכת היכן שהמפסק הראשי נמצא ומשמש אלקורודה ללוח המתכת. יותר מובן?

    #110772
    luz
    משתתף

    סמי שלום

    כמו שכתב difrentional התשובה היא 2, לעשות גומחה עם הארקת יסוד ופה”פ עבור ארון מונים ולוח מפסק ראשי, ואז לבצע שם איפוס. בלוח מתכתי זרם הקצר צריך להפסיק את המבטח במעלה הזרם, ולכן המפסק האלקטרוני שבתוך הלוח המתכתי לא מגן על הלוח מפני חשמול, וזהו ה” קאץ’ ” בשאלה. רק אבקש להדגיש שזה לא קשור לכך שלא רואים בשרטוט את הארקת הלוח. הלוח חייב להיות מוגן מפני חשמול. כלומר – גם מחובר להארקה, וגם זרם הקצר המזערי במקרה של חשמול צריך להפסיק את ההזנה ללוח תוך 5 שניות. (במקרה הזה נתיכי חח”י). בכוונה ציינו בשרטוט שהמרחק בין הרפת לבין הלוח הוא גדול, ואין לקשר בין ההארקות.

    #110779
    Samy
    משתתף

    תודה רבה על החידוד
    החכמתי מתשובותיכם המלומדות
    ישר כוח

מוצגות 8 תגובות – 1 עד 8 (מתוך 8 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.