שלום רב
החוק והתקנה לא מכירים במגבלת כדאיות .
התקנה מאפשרת החרגה מעומק החפירה עקב תשתיות ,יציקות ,תקרות ועוד שאין פתרון טכני .
המחוקק גם הבדיל והבין בין חפירה באדמה לחפירה בכביש ואפשר החרגה ,ראה סעיף ד ,
כפי שפתחתי כדאיות כלכלית אינה מחזיקה מים.
במקומות בעייתיי גובה מתקינים בצינור כולל כיסוי בטון ,ויש אף שמוסיפים ביציקה מוט ברזל לאורך התוואי וברור גם סרט אזהרה
<b>התקנת כבל בכביש</b>
|
|
(א) |
התקנת כבל, בתוך קווי גבול מוכרז של כביש לפי סעיפים 3 ו-11 לפקודת הדרכים ומסילות הברזל (הגנה ופיתוח), 1943, תיעשה בתיאום עם האחראי על סלילתו ותחזוקתו של הכביש.
|
|
(ב) |
הצטלבות כבל עם כביש תיעשה כשהכבל מושחל במובל המותאם לתנאי המקום ועמיד בפני המאמצים המכניים המתהווים בו; המובל יבלוט 30 ס”מ לפחות משני צדי הכביש.
|
|
(ג)
|
יישמר מרווח אנכי של 80 ס”מ לפחות בין המפלס העליון של מובל הכבל לבין מפלס כביש או החלק התחתון של תעלת ניקוז הצמודה לכביש.
|
|
(ד)
|
לא ניתן לעמוד בדרישות המפורטות בתקנות משנה (ב) ו-(ג) מפאת תנאי המקום – רשאי המתקין לשנותן, ובלבד שבין הכבל לבין הכביש תותקן הגנה נאותה ובת קיימא וההתקנה תבוצע תוך תיאום עם האחראי כאמור.
|