פורום חשמל
- לנושא זה 14 תגובות,משתתף 1, והוא עודכן לאחרונה לפני 9 שנים, 11 חודשים על ידי- arielsegal.
-
מאתתגובות
-
23 ביולי 2014 בשעה 16:12 #78279beryמשתתף
שלום לכולם.
איזו הגנה עלי לספק לעמדות הטענה לרכב בחניון מחוץ לתחום השפעה של אלקטרודת הארקה?חשבתי אולי לעשות כמו שעושים בעמודי תאורה 35 ממ”ר גיד הארקה מסביב לכל עמדה ולחבר בין עמדות, מכיוון שיש כבל מאריך אני חושב שזה לא מספיק.
אני שם גם פחת בתחילת כל קו אבל לא רוצה להסתמך רק עליו כהגנה בלעדית!
יש רעיונות?25 ביולי 2014 בשעה 17:43 #78298arielsegalמנהל בפורוםשלום
ההגנה בפני חשמול של עמדות טעינה לרכב חשמלי הממוקמות מחוץ להשפעת אלקטרודת הארקת היסוד של המבנה ממנו היא מוזנת, תתבצע לפי ההנחיות הרלוונטיות למקרה שלך של ועדת הפירושים באמצעות אחת השיטות הנ”ל:
1. שימוש בעמוד תאורה בעל גוף מבודד.
2. הארקת עמוד התאורה באמצעות אלקטרודת הארקה נפרדת.
3. ביצוע השוואת פוטנציאליים בין גוף העמוד לבין סביבתו הקרובה ע”י התקנת רשת ברזל בצורת משטח בקוטר 2 מ’ סביב העמוד באדמה וחיבורו של משטח זה לבסיס העמוד. אפשר להטמין גם מוליך נחושת חשוף בעל שטח חתך של 35 ממ”ר סביב לעמוד התאורה ברדיוס של 1 מטר ובעומק של 80 ס”מ ולחברו לעמוד.
4. הזנה בשיטת הפרד מגן באמצעות שנאי מבדל.25 ביולי 2014 בשעה 17:43 #84168arielsegalמנהל בפורוםשלום
ההגנה בפני חשמול של עמדות טעינה לרכב חשמלי הממוקמות מחוץ להשפעת אלקטרודת הארקת היסוד של המבנה ממנו היא מוזנת, תתבצע לפי ההנחיות הרלוונטיות למקרה שלך של ועדת הפירושים באמצעות אחת השיטות הנ”ל:
1. שימוש בעמוד תאורה בעל גוף מבודד.
2. הארקת עמוד התאורה באמצעות אלקטרודת הארקה נפרדת.
3. ביצוע השוואת פוטנציאליים בין גוף העמוד לבין סביבתו הקרובה ע”י התקנת רשת ברזל בצורת משטח בקוטר 2 מ’ סביב העמוד באדמה וחיבורו של משטח זה לבסיס העמוד. אפשר להטמין גם מוליך נחושת חשוף בעל שטח חתך של 35 ממ”ר סביב לעמוד התאורה ברדיוס של 1 מטר ובעומק של 80 ס”מ ולחברו לעמוד.
4. הזנה בשיטת הפרד מגן באמצעות שנאי מבדל.30 ביולי 2014 בשעה 11:40 #78319beryמשתתףאריאל תודה!
הבעיה שלי היא שעמדת תאורה לא זהה מבחינת אופיה לעמדת טעינה.
לדוגמא, נניח ואבצע את אופציה 3
והמטעין משתמש בכבל מאריך שאורכו יוצא מתחום האלקטרודה.
האם אין סיכון במקרה של קצר בצד הרכב?30 ביולי 2014 בשעה 11:40 #84189beryמשתתףאריאל תודה!
הבעיה שלי היא שעמדת תאורה לא זהה מבחינת אופיה לעמדת טעינה.
לדוגמא, נניח ואבצע את אופציה 3
והמטעין משתמש בכבל מאריך שאורכו יוצא מתחום האלקטרודה.
האם אין סיכון במקרה של קצר בצד הרכב?1 באוגוסט 2014 בשעה 7:22 #78323arielsegalמנהל בפורוםשלום
1. המעגל ביציאת עמוד הטעינה מוגן על ידי מפסק מגן.
2. איני סבור שכבל ההזנה למכונית מכיל מוליך הארקה אם כי איני בטוח בכך.1 באוגוסט 2014 בשעה 7:22 #84193arielsegalמנהל בפורוםשלום
1. המעגל ביציאת עמוד הטעינה מוגן על ידי מפסק מגן.
2. איני סבור שכבל ההזנה למכונית מכיל מוליך הארקה אם כי איני בטוח בכך.7 באוגוסט 2014 בשעה 7:09 #78338beryמשתתףאריאל תודה
אם כך, אני יכול לדאוג מראש שלא יחברו גיד הארקה לשקע וע”י כך למנוע את הבעיתיות עליה דברתי7 באוגוסט 2014 בשעה 7:09 #84208beryמשתתףאריאל תודה
אם כך, אני יכול לדאוג מראש שלא יחברו גיד הארקה לשקע וע”י כך למנוע את הבעיתיות עליה דברתי8 באוגוסט 2014 בשעה 16:43 #78343arielsegalמנהל בפורוםאכן כן.
מוליך ההארקה יגיע לעמוד הטעינה ויאריק אותו.
תקע החיבור למכונית יהיה ללא הארקה.8 באוגוסט 2014 בשעה 16:43 #84213arielsegalמנהל בפורוםאכן כן.
מוליך ההארקה יגיע לעמוד הטעינה ויאריק אותו.
תקע החיבור למכונית יהיה ללא הארקה.19 באוגוסט 2014 בשעה 19:42 #78372MOTITZIKמשתתףשלום לכל משתתפי הפורום,
לנושא זה יש ת.י 61851 המתבסס כל תקן IEC 61851-1 הדן בנושא הנ”ל,
דרישת התקן הנה כמובן מפסק מגן 30 מיליאמפר,
יחידת הבקרה במצב פעולה 2 –
תנתק את האספקה לרכב הכביש החשמלי בעת תקלה בכבל, במעגל המזין או בהארקה,
לכן לדעתי כן יש צורך בגיד הארקה לרכב החשמלי ויח’ בקרה מתאימה19 באוגוסט 2014 בשעה 19:42 #84242MOTITZIKמשתתףשלום לכל משתתפי הפורום,
לנושא זה יש ת.י 61851 המתבסס כל תקן IEC 61851-1 הדן בנושא הנ”ל,
דרישת התקן הנה כמובן מפסק מגן 30 מיליאמפר,
יחידת הבקרה במצב פעולה 2 –
תנתק את האספקה לרכב הכביש החשמלי בעת תקלה בכבל, במעגל המזין או בהארקה,
לכן לדעתי כן יש צורך בגיד הארקה לרכב החשמלי ויח’ בקרה מתאימה22 באוגוסט 2014 בשעה 8:12 #78381arielsegalמנהל בפורוםמוטי שלום
יפה ציטטת אכן זה נדרש.
הדרישה הנ”ל מתייחסת לכבל הזינה לעמוד ולא בין העמוד לרכב.
הזינה בין העמוד לרכב (למיטב ידיעתי) אינה מכילה מוליך הארקה.22 באוגוסט 2014 בשעה 8:12 #84251arielsegalמנהל בפורוםמוטי שלום
יפה ציטטת אכן זה נדרש.
הדרישה הנ”ל מתייחסת לכבל הזינה לעמוד ולא בין העמוד לרכב.
הזינה בין העמוד לרכב (למיטב ידיעתי) אינה מכילה מוליך הארקה. -
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.