פורום חשמל
- לנושא זה 9 תגובות,6 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה לפני 6 שנים, 7 חודשים על ידי- arielsegal.
-
מאתתגובות
-
2 באפריל 2015 בשעה 10:16 #79287roi011משתתף
שלום חברים,
במפעלי מכונת עיבוד שבבי עם מסוע פינוי שבבים, על המסוע מותקן מנוע תלת פאזי 550W מוזן ישירות דרך over load וקונטקטור (למעשה 2 קונטקטורים לאפשרות היפוך כיוון סיבוב). נדרשתי להקטין את מהירות המנוע והדרך הקלה ביותר לדעתי היא שימוש במשנה תדר למנוע. ברשותי משנה תדר מדגם V20 של סימנס, בכניסה מקבל פאזה ואפס (קרי חד פאזי) ומוציא שלוש פאזות למנוע כשאני שולט על המהירות דרך פוטנציומטר. ההזנה המקורית למנוע כפי שציינתי היא 3 פאזות וכרגע הווסת צריך בכניסה רק פאזה ואפס (יש לי בלוח אפס), השאלה היא האם ניתן להשתמש בהגנה הקיימת (overload) או כדאי להכין מעגל חד פאזי חדש בלוח דרך מא”ז?? אשמח לשמוע הארות או הערות.תודה,
2 באפריל 2015 בשעה 11:01 #79290mahmoodzמשתתףרועי שלום
מנסיוני הדל עדיף להשאיר את הגנת המנוע, במקרה של החלפת ווסת או שהווסת התקלקל ויחברו את המנוע ישירות להגנת מנוע המנוע יהיה מוגן מעומס יתר ולא יהיה מצב ויתחמם , רב יצרני הווסתים אם לא כולם דןרשים הגנת מנוע לפני הווסת רק תוודא שההגנה עומדת בצריכה של הווסת .
מקווה שהתשובה מספקת ונכונה2 באפריל 2015 בשעה 15:36 #79292roi011משתתףmahmoodz תודה על התשובה. אין ספק שאשאיר את האופציה לחזור למצב ראשוני ולא אפרק את ההגנה התלת פאזית המקורית, ברור גם שלא אחבר את הווסת ללא הגנה מתאימה, שאלתי הייתה האם אפשר להשתמש בהגנה התלת פאזית לצרכן חד פאזי או שכדאי להכין תשתית חדשה קרי מעגל חד פאזי עם מא”ז תואם?!
חג שמח
2 באפריל 2015 בשעה 16:58 #79293mahmoodzמשתתףשלום
בעקרון כמעט בכל לוח קיימת הגנה תלת פאזי שמזינה צרכן חד פאזי.
מחברים פאזה לקוטב 1 והיציאה של 1 אחד מחברים לקוטב 2 ומזינים את הצרכןמיציאה של קוטב 2
קוטב 3 מחברים אילו את האפס בעצם יהיה לך הגנה דו קוטבית2 באפריל 2015 בשעה 18:59 #85164Raz_Kמשתתףהי,
לא מתיימר להכיר את כל סוגי הווסתים והאפשרויות, אבל שים לב לצורת חיבור המנוע במקרה זה.
יכול מאוד להיות שהוא צריך להיות מחובר במשולש.
רז.
3 באפריל 2015 בשעה 5:10 #79296yakir_sחבררועי שלום,
במקרה שציינת נהוג להתקין ווסת תדר יחד עם גיר למנוע היות ומהירות הפינוי צריכה להיות איטית.
מנסיוני בתעשייה במידה והמהירות עם ווסת התדר תיהיה נמוכה המנוע יתחמם היות ומהירות המאוורר לא תיהיה יעילה ולכן ווסת ללא גיר יזיק למנוע במהירות איטית.לגבי הזנת הווסת עם כבל חד פזי ביציאה אתה מקבל מתח של 230 וולט למנוע סביר להניח שהמנוע הקיים לא מתאים,אלא אם כן מופיע על התוית 230400 וולט והמנוע מחובר בחיבור כוכב בהזנה תלת פזית.
נתוני המנוע צריכים להיות 230400 וולט ויש לחברו בחיבור משולש עם הווסת החד פזי.
ההגנה על הכבל צריכה להיות עם מא”ז חד פזי.במידה ומופיע 400680 וולט לא ניתן לחברו דרך ווסת תדר בהזנה חד פזית.
בהצלחה וחג שמח.
שרעבי יקיר
3 באפריל 2015 בשעה 5:10 #85166yakir_sחבררועי שלום,
במקרה שציינת נהוג להתקין ווסת תדר יחד עם גיר למנוע היות ומהירות הפינוי צריכה להיות איטית.
מנסיוני בתעשייה במידה והמהירות עם ווסת התדר תיהיה נמוכה המנוע יתחמם היות ומהירות המאוורר לא תיהיה יעילה ולכן ווסת ללא גיר יזיק למנוע במהירות איטית.לגבי הזנת הווסת עם כבל חד פזי ביציאה אתה מקבל מתח של 230 וולט למנוע סביר להניח שהמנוע הקיים לא מתאים,אלא אם כן מופיע על התוית 230400 וולט והמנוע מחובר בחיבור כוכב בהזנה תלת פזית.
נתוני המנוע צריכים להיות 230400 וולט ויש לחברו בחיבור משולש עם הווסת החד פזי.
ההגנה על הכבל צריכה להיות עם מא”ז חד פזי.במידה ומופיע 400680 וולט לא ניתן לחברו דרך ווסת תדר בהזנה חד פזית.
בהצלחה וחג שמח.
שרעבי יקיר
3 באפריל 2015 בשעה 7:18 #79297arielsegalמנהל בפורוםחברי לפורום.
אני מתחיל להרגיש מיותר וחיוך גדול עולה על פני.
יופי של תשובות.
אכן סבור כמותכם שמתח היציאה של הוסת יהיה 230 וולט שלוב ולכן המנוע אם יחובר בכוכב יקבל מתח נמוך מדי ולא יפעל, לפיכך יש לחבר את סליליו במשולש.
וסתי מהירות מצויידים בהגנות יתרת זרם ולכן אין הכרח להשתמש בממסר עומס יתר חיצוני אולם אין מניעה להשאירו.
חג שמח ומהנה6 בדצמבר 2017 בשעה 15:44 #99948itzik1400משתתףשלום יש לי מפוח תלת פאזי ומשנה תדר. כאשר אני מנסה להפעיל, המפוח מסתובב לאט וללא כוח ושמעלה תדר אז המהירות עוד יורדת יותר….
למנוע יש 9 חוטים. 190/380
לא מצליח להעלות פה תמונה.
אשמח לעזרה
איציק 0547428181
8 בדצמבר 2017 בשעה 8:28 #99964arielsegalמנהל בפורוםאיציק שלום
איני מבין מה כוונתך מפוח שמוזן מ-9 מוליכים.
יתכן והווסת אינו מתאים למפוח.
שלח לי תמונה במייל ואוסיף אותה.
-
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.