קודם כל רציתי לציין שקראתי את המצגת בעניין ועדיין לא מצאתי תשובה.
הגנה על מתקן בשיטת IT מחייבת מעבר למשגוחן פס הארקות שאליו מחוברים כל האביזרים המתכתיים ופס זה מחובר אל האדמה וגם אל המשגוחן.
במטוס או בספינה אני מבין אין אפשרות לחבר את פס הארקות לאדמה אז מחברים לגוף המתקן.
ובמתקן רפואי מחברים את הפס גם לאדמה.
אני לא מבין למה צריך לחבר אותם להארקה אם בכל מקרה המתח צף.
השערות שלי הן:
1. במקרה של פריצת בידוד בין הצד המשני לראשוני – הארקה זו תשמש כהארקת הגנה.
2. האדמה היא נקודת ייחוס בכדי שהמשגוח בכלל יעבוד.
אשמח לתגובתך.