פורום חשמל

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #124066
    Simi123
    משתתף

    שלום וברכה

     

    אני יודע שיש מחלוקת בנוגע לסכנה מקרינה של שדה מגנטי מחשמל, אך בכל זאת אשמח בבקשה למידע בעניין של כבל ראשי

     

    במבנים הישנים הכבל ראשי לבניין, מגיע מלמעלה. ולא מהאדמה.

     

    יש מבנים ישנים שאפשר לראות כבל ראשי שמתחבר לבניין, ממש מעבר לחלון של ילדים. ( אולי 30 ס”מ מפריד בין המיטה לכבל הראשי)

     

    האם הכבל חשמל ראשי הזה לא מפיץ קרינה מעבר ל-2 מילי גאוס ? כי לפי החוקים של משרד הגנת הסביבה רשום שיש להרחיק 2-3 מטר מתח נמוך ממגורים. והכבל ראשי הוא מתח נמוך עם זרם רב מאוד.

     

    2) ראיתי שיש טבלה שמחלקת בין כבלים עם פחות קרינה ליותר, לפי כמות הזרם שעובר בכבלים האלה.. האם הכבלים עם פחות קרינה ,אלה הכבלים הירוקים שעוברים מעמוד חשמל לבניין? (כמובן שיש הרבה מבנים עם כבל שחור)..

     

    מה גודל החתך של כבל ראשי לבניין  . כמה זרם בערך נדרש להעביר לבניין.?

     

    בטבלה יש חלוקה לגבי עוצמת הקרינה ומעניין אותי לדעת מה הכבל  שנדרש לבניין .(שואל כמובן בערך ,יש מבנים בגודל שונה)

     

    3) מה עם הדירות גן. במבנים היותר חדשים. האם יש מצב שהכבל עובר בחדר ילדים? 

     

    כי במבנים החדשים הכבל מתחת לקרקע ,ובעצם הכבל מוטמן בין 60-80 cm וההנחיות של משרד הגנת הסביבה זה להתרחק בין 2-3 מטר.

     

    4) שוב אני יודע שעניין הנזק מקרינה שדה מגנטי כרגע לא ברורה. וזה רק על צד ו, אך למרות זאת הצליחו מעט להפחיד אותנו. והייתי שמח לקבל מידע בנושא

     

    תודה רבה מראש על התשובות

     

    *אני לא חשמלאי. אפשר להבין זאת כבר מן השאלות (:

    #124067
    Eton
    משתתף

    שלום רב 

    ב2007 מדינת ישראל “כפתה” על ספק חשמל חיוני קרי חברת החשמל תקנות הקרינה הבלתי מיינת תוך אימוץ תקנים והקשחתם ביחס לעולם .

    המחוקק ביקש להפריד בין מחויביות הספק חשמל לבין המתקנים הפרטיים ,הכוונה ספק חשמל חיוני בבואו לתכנן מתקנים חשמל  חדשים  עליו לעמוד בהתרי סוג ,משמע נקבעו  כללים והנחיות למרחקים ושיטות התקנה  לחדרי שנאי ,רשתות  עליות ותת קרקעיות ,ארונות חלוקה ( פילרים)  … חדשים !!!! 

    אולם המחוקק מתח קו הפרדה לבין המתקנים הפרטים בהם הנחה כללי המנעות נבונה ,ז”א חדר שנאים של ספק חיוני  או כבלי חלוקה יתוכננו  בשיטה ובמרחקים הנדרשים עפי התר סוג ,אך מותר להתקין לוח ראשי פרטי על קיר מבנה מאוכלס ,לוח דירתי על קיר חדרי שינה ועוד ועוד .

    פיזקלית כל מוליך שעובר דרכו זרם  נוצרים שדות קרינה בלתי מייננת ,שימוש בכבלים  מרחקים  מקטין את השדות וכמובן התפתחה גישה של התקנת אמצעים וחיפוי קירות להקטנת השדות … לא פעם היתי שותף לבדיקות רמות קרינה  וגילנו קרינה גבוהה בתוך  מבנים מאוכלסים מתשתית פרטית ,ריבוי שנאי תאורה  ,לוחות וכו ולא מתשתית הספק החיוני 

     

    המשמעות מתקנים ישנים כפי שאתה מתאר שהזנה לבית מתבצעת עי כבל עילי החודר בין הקומות במובל הנמצא ביציקה בין הקומות לחדר המדרגות מיקום מבטיח ראשי של הבנין  וממנו חלוקה לארגזי מבטיחים ומונים . קיימים מאות אלפים של בתים במדינה  שזו שיטת ההזנה .

    במידה וקיימת תשתית חשמל הקרובה לקיר הבית או כפי שתיארת 30 סמ מחלון ,הדבר אינו תקין ונוגד את תקנות החשמל ובעל בעית בטיחות  ( אך חובה לשאול ) מה היה קודם הכבל או החלון / מרפסת ?

    ניתן לפנות לחברת החשמל להעתיק את הכבל למקום אחר או להתקין אמצעי שימנע מגע בכבל , העלות להעתקה תלוי במי גרם לאפשרות ההתקרבות .

    לענין קרינה הבלתי מיינת התפתחה תעשיה שלמה של מומחים ובעלי מקצוע המגיעים לבצע מדידות ,כן מדידות במהלך מספר שעות היום ,הרי הקרינה תלויה בעומס צריכה ,מפיקה דוח במידה ויש חריגה מהתקן  שבאחריות ספק החשמל החיוני ,ניתן לפנות לחברת החשמל ולבקש לטפל .

    מאחר ואתה לא חשמלאי ,הנקודות שהעלת לזרם חתך כבלים וכו לא רלוונטי ,כל מקרה לגופו ,אבל עצה קטנה אל תטעין את הטלפון הנייד שלך מהשנאי שנמצא כחצי מטר הכרית שלך בלילה – אתה תופתע לגלות שגם הוא מחולל קרינה לא קטן ,כמו שמיכה חשמלית .

    בהצלחה .

     

     

     

     

     

    #124070
    Simi123
    משתתף

    תודה על האריכות

    ה-30 ס”מ שאמרתי ,לא התכוונתי למשהו חריג. 

    כל הכבלים הראשיים לבנינים במבנים הישנים מגיעים בחלק העליון של הבניין. ולא מהקרקע. תראה תמונה מצורפת

    ואותם כבלים הראשים האלה הם נחשבים למתח נמוך עם זרם גבוה מאוד ,ולפי מה שהבנתי צריך להשמר 2-3 מטר.

    אז איך ניתן להשמר אם הם מעבר לחלון של החדר שינה? וממשיכים מתחת לרצפה של החדר שינה ,ומגיעים עד לארון חשמל הראשי בחדר מדרגות? אם הם מקרינים מעל 2 מילי גאוס הרי יש פה בעיה ,לא?

    2) ואני שואל שוב ,האם הכבלים הירוקים הם כבלים עם פחות קרינה? כמו שאמרתי יש טבלה של משרד הגנת הסביבה ,שמראה רמת קרינה לפי סוג הכבל

    3) מה רמת הזרם שעובר בכבלים ראשים לבניין?

    4) בדירות בשכונות( הפחות ישנות) שהכבל הראשי עובר מתחת לבניין ,העומק חפירה זה רק 60 ס”מ.. אז לכאורה הבעיה של הקרינה לא נפתרה. ?כי צריך מרחק 2-3 מטר. ולפי הבנתי הכבל מטייל בדירת הקרקע ( בין דירת גן בבנין, בין בית פרטי)

     

    <br />
    *מצרף לך תמונה של הכבל ראשי בשכונות הישנות . יש מקומות שהכבל קרוב יותר לרצפה ויש מעט רחוק יותר . אבל הכוונה ברורה, זה כבל שמטייל לאורך הבית עד שמגיע לארון הראשי שנמצא בחדר מדרגות. והמון פעמים המרחק בין הכבל לרצפה. הוא אפילו קטן ממטר

     

    תודה רבה

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.