פורום חשמל

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #131349
    SHAER
    משתתף

    שלום רב לחברי הפורום ולאריאל

    ברצוני לישאול ולהבין  לאתר בנייה חדש הוזמן לוח מסוג 2 

    מפסק ראשי משולב פחת 100A עם יציאות בצידי הלוח וכו. בזמן ביצוע השחלת הכבל של חברת החשמל לפילר בפינת המיגרש, התאפשר לי ליבדוק את לולאת התקלה(LT) בין הפזות של חברת החשמל למערכת הארקה של האתר. ל2 קומות החניון בוצע הארקת יסוד ולכן התאפשר לבצע פלח הארקה בגב פילר  של חברת החשמל התוצאה הייתה 0.3 גודל החיבור הוא 100A. במפסק יש כיוון הגנות וכו 

    1.שאלתי האם אפשר לכוון על סמך הבדיקה הנל ?          2.האם בכלל היה מחויב למפסק מסוג זה בגלל שכבר בוצע הארקת יסוד במבנה (עלות כספית מאוד גבוה)                      3.בהמשך הדרך יחובר לשקעים שבצידי הארון לוחות קומתיים וכו אך יהיה אפשר לאפשר סלקטיביות                   האם יש צורך גם בבדיקת עכבת הקו (Zline)                        ואך לחשב זאת ליכונון                                                      יש תמונה של המפסק אשמח לתשובה ועזרה 

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #131374
    elad
    משתתף

    שלום רב,

    1. על סמך התיאור בשאלה (אם הבנתי נכון), נראה שביצעת מדידה נכונה, וניתן לכוונן את המפסק בהתאם.

    2. בד”כ בלוחות חשמל המיועדים לאתרי בניה (אני לפחות) נוהגים להתקין פחת משולב עקב התנגדות הארקה גבוהה. על פי רוב, הלוחות האלה מגיעים לשטח לצורך חיבור חשמל זמני, ולפני שיש הארקת יסוד, או משהו בכלל במגרש. אם הלוח תוכנן  אחרי שביצעו הארקת יסוד, אזי ניתן היה לבצע מדידת התנגדות האלקטרודה (הארקת היסוד) כלפי המסה הכללית של האדמה, ובהחלט להסתפק במפסק אלקטרוני בלבד, ואפילו אולי במא”ז בהתאם לכושר הניתוק הנדרש במקום.

    3. כל היציאות מלוחות הקומתיים שתחבר (לוחות זמניים תיקניים) חייבים להיות מוגנים בפחת, ולכן אם תכוונן את הגנת הפחת המשולב לערך של 0.5 אמפר ומעלה עם השהייה מירבית, מבחינה מעשית לדעתי תהיה לך סלקטיביות.

    בהצלחה

    #131394
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    1. בהחלט תוכל להסתמך על הארקת היסוד הקיימת כמקור הארקה. 
    2. בהסתמך על הערך של עכבת לולאת התקלה שמדדת ניתן בהחלט ליישם הגנה באמצעות מפסק אוטומטי עם הגנות אלקטרוניות ואפילו תרמו מגנטיות בלי צורך במפסק משולב פחת. מאחר וכנראה שמדובר בלוח מחומר מבודד תקני בתקן 61439-4 שמיועד לאתרי בניה הוא נבנה מראש עם מפסק משולב פחת מתוך הנחה שהתנגדות הארקה לפחות בתחילת הבניה צפויה להיות גבוהה.
מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.