פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #75900
    elad
    משתתף

    שלום אריאל
    איזה התקן הגנה מומלץ להתקין על מגן ברק/מתחי יתר?, מא”ז או נתיך?

    תודה
    אלעד

    #75903
    pichu70
    חבר

    אלעד שלום

    במקומות בהם זרם הקצר הצפוי גבוה מאוד כמו סמוך לפסי צבירה נוהגים להשתמש בנתיכים במיוחד להתקנים כמו קבלים, מגני ברק, נורות סימון קיום מתח,והסיבה לכך מיעוט תקלות בהתקנים מסוג זה ובמיוחד זרם הקצר הגדול שעשוי להתפתח בסביבה זו.

    #81773
    pichu70
    חבר

    אלעד שלום

    במקומות בהם זרם הקצר הצפוי גבוה מאוד כמו סמוך לפסי צבירה נוהגים להשתמש בנתיכים במיוחד להתקנים כמו קבלים, מגני ברק, נורות סימון קיום מתח,והסיבה לכך מיעוט תקלות בהתקנים מסוג זה ובמיוחד זרם הקצר הגדול שעשוי להתפתח בסביבה זו.

    #75906
    royafflalo
    חבר

    היי
    לא מדויק מציע לכם לקרוא מאמר של שניידר אלקטריק בנושא מצ”ב לינק:
    http://www.global-download.sch…..pter-j.pdf
    ובנוסף אסכם מתוכו.
    תחילה מדוע צריך הגנה למגן ברק? בגלל תהליך של הזדקנות הציוד (end of life)
    הסיבות להזדקנות המגן מגיע לערך הפריקה המקסימלי שלו או חשיפה קבועה למתחי יתר
    וכאן נכנס הצורך בהגנה כדי למנוע כשל בטיחותי במתקן.
    עכשיו לנושא ההגנות: עמוד J31 סעיף 6.4.1
    * עבור כל ערך נקוב או טכנולוגיה של נתיכים יכולת העמידה בזרם ברק גבוה יותר
    בנתיכי aM (להגנת מנועים) מאשר ב-Gg (סטנדרטיים)
    * עבור כל ערך נקוב, יכולת העמידה בזרם ברק גבוהה יותר במאמטים מאשר נתיכים.
    ויש דוגמה בעמוד J32 סעיף 6.4.3: זרמי הקצר העוברים דרך מגן הברק מייצרים אנרגיה גדולה
    שצריך לרסן אותה מהר כדי למנוע נזק בלוח ונזק למגן הברק
    ולפי הגרף J51 רשום שזמן התגובה ויכולת הגבלת אנרגיה של MCB 25A טובה מזו של נתיך aM 63A.
    ושימו לב לסרטון הבא: תראו מה קורה כשאין הגנה עורפית למגן ברק
    feature=related
    שבת שלום, ושנה טובה לכולםCool

    #81776
    royafflalo
    חבר

    היי
    לא מדויק מציע לכם לקרוא מאמר של שניידר אלקטריק בנושא מצ”ב לינק:
    http://www.global-download.sch…..pter-j.pdf
    ובנוסף אסכם מתוכו.
    תחילה מדוע צריך הגנה למגן ברק? בגלל תהליך של הזדקנות הציוד (end of life)
    הסיבות להזדקנות המגן מגיע לערך הפריקה המקסימלי שלו או חשיפה קבועה למתחי יתר
    וכאן נכנס הצורך בהגנה כדי למנוע כשל בטיחותי במתקן.
    עכשיו לנושא ההגנות: עמוד J31 סעיף 6.4.1
    * עבור כל ערך נקוב או טכנולוגיה של נתיכים יכולת העמידה בזרם ברק גבוה יותר
    בנתיכי aM (להגנת מנועים) מאשר ב-Gg (סטנדרטיים)
    * עבור כל ערך נקוב, יכולת העמידה בזרם ברק גבוהה יותר במאמטים מאשר נתיכים.
    ויש דוגמה בעמוד J32 סעיף 6.4.3: זרמי הקצר העוברים דרך מגן הברק מייצרים אנרגיה גדולה
    שצריך לרסן אותה מהר כדי למנוע נזק בלוח ונזק למגן הברק
    ולפי הגרף J51 רשום שזמן התגובה ויכולת הגבלת אנרגיה של MCB 25A טובה מזו של נתיך aM 63A.
    ושימו לב לסרטון הבא: תראו מה קורה כשאין הגנה עורפית למגן ברק
    feature=related
    שבת שלום, ושנה טובה לכולםCool

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.