פורום חשמל

מוצגות 15 תגובות – 16 עד 30 (מתוך 37 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #128499
    Helvits
    משתתף

    באותו נושא….

    יש לי קופסת שירות בחנייה (בית פרטי) עם פחת, שני שקעים 220, שקע תחת פאזי וגם חצי אוטומט שהוכן מראש לטובת עמדת טעינה עתידית ע”י החשמלאי שעשה את הקופסת שרות. עמדת הטעינה תמוקם כ-3 מטר מקופסת השרות הנ”ל.

    האם נדרש להוסיף עוד פחת לפני עמדת הטעינה?<br />
    אם הבנתי נכון את החברה שמגישה לי הצעה הם רוצים להוסיף לוחון קטן ליד קופסת השירות עם פחת נפרד לעמדת הטעינה.

    צירפתי תמונה של ה”לוח” בקופסת השרות

     

    תודה מראש לעונים

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #128501
    MalkaEli
    משתתף

    על פי התקנות צריך פחת נפרד רק למעגל של העמדה.

    אי אפשר להשתמש בפחת של הבית נניח שכבר מגן על כל הלוח, או הפחת שנמצא כבר ומגן על העמדת שירות אצלך. מה ההיגיון לא יודע, אולי אריאל יסביר לנו או מי שיודע.

     

     

    #128552
    arielsegal
    מנהל בפורום
    1. קופסת שירות אינה יכולה לשמש להזנת עמדת טעינה. תקנות החשמל דורשות מעגל סופי ייעודי לעמדת הטעינה מלוח החשמל.
    2. נדרש מפסק פחת ייעודי לעמדת הטעינה כדי למנוע הפסקה של כלל הבית בעת תקלה במפסק הפחת וכן למנוע סינוור של מפסק הפחת של הבית בעת זליגת זרם ישר אם התקן הזליגה במני זליגת זרם ישר אינו מתפקד היטב.

     

     

     

     

    #128588
    MalkaEli
    משתתף

    שבוע טוב,

    אני רואה התקנות שמפסק המגן מותקן בסמוך ללוח. אני מניח שבחלקם לפחות המפסק מותקן בטור.

    האם במקרה כזה שהוא מותקן בטור למפסק בלוח  הראשי קיימת הסכנה ששני המפסקים עלולים “להתעוור” עקב זליגת זרם DC?

    אלי.

     

    #128589
    MalkaEli
    משתתף

    הכוונה הייתה בסמוך לעמדת טעינה

    #128594
    arielsegal
    מנהל בפורום

    מפסקי מגן מסוג A שמותקנים בטור לעמדה תקנית המכילה התקן זיהוי זרם זליגה של 6mA, יפסקו יחד בעת תקלת קצר לאדמה. 

    אין הגיון בחיבור מפסקי פחת בעלי זרם דלף זהה בטור זה לזה אם אין בניהם סלקטיביות. 

     

    #128597
    MalkaEli
    משתתף

    היי, ברור לי, השאלה אם מבחינת הנחיות החשמל זה עומד. לפי מה שאני מבין במקרה של זליגת DC מעל ל 6mA עקב תקלה במנגנון של העמדה, 2 המפסקים יכנסו למצב של “עיוור”.

    בתקנות כתוב שצריך מפסק פחת לכל עמדה, האם הכוונה גם למפסק שהוא בתור למפסק הראשי בלוח, או צריך להבין שמדובר רק במפסק שהוא במקביל אליו.

     

     

    אלי.

     

    #128598
    arielsegal
    מנהל בפורום

    מעגל שמזין עמדת טעינה יוגן באמצעות מפסק מגן יחיד!

    #128599
    MalkaEli
    משתתף

    תודה

    #130913
    Eng Johnny
    משתתף

    אריאל שלום ,

    אני בודק 3 עמדות טעינה השייכות למפעל , בכל העמדות קיימים ממסרי זליגה dc של 6mA , האם צריך לכל עמדה ממסר פחת מסוג A משלה או אפשר ממסר פחת אחד יחיד מסוג A אשר מגן על שלושת המעגלים במעלה הזינה ?

    התקנה מבלבלת אותי שלכל מעגל של עמדת טעינה יוגן בפחת בלעדי .

    תודה ,

    ג’וני

    #130914
    elad
    משתתף

    שלום,

    לכל עמדת טעינה מבטח ופחת בנפרד.

    #130972
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אלעד ענה תשובה מדוייקת.

    #130973
    Eng Johnny
    משתתף

    שלום ,

    תודה רבה אלעד ואריאל 🙏

    #131631
    Yonatan1
    משתתף

    שלום אריאל

    לא כלכך ברור לי מכל ההתכתבויות לבסוף מה צריך לעשות.

    אני אתן דוגמא למקרה שלי בצורה פשוטה.

    בית פרטי, לוח דירתי תלת פאזי סטנדרטי הכולל מפסק ראשי, ממסר פחת ומעגלים.

    הלקוח רכש עמדת טעינה. בעמדת טעינה קיים מפסק מגן 6ma DC.

    עכשיו…

    בלוח הדירתי אני אתקין מאמ”ט תלת פאזי 20 אמפר להגנת העמדה.

    עכשיו….

    האם אני צריך: 

    1. להוסיף פחת נוסף עבור עמדת הטעינה ( התקנת הפחת תיהיה בהמשך למאמ”ט שהתקנתי ) ?

    2. להתקין רק מפסק פקט לפני העמדה  ?

    3. להתקין פחת נוסף ופקט.

    בברכה

    יונתן.

    #131637
    MalkaEli
    משתתף

    שלום.

    מא”ז בהתאם לכבל וצורת ההתקנה.

    פחת. (במקביל לפחת הדירתי).

    פאקט ליד העמדה

    להזמין בודק 

    בהצלחה.

     

מוצגות 15 תגובות – 16 עד 30 (מתוך 37 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.