פורום חשמל

מוצגות 11 תגובות – 1 עד 11 (מתוך 11 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #76770
    shlomym
    חבר

    אריאל שלום רב
    התופעה שאציג הופיעה במתקן לאספקת אויר הבנוי משתי מנועים המופעלים ע”י ווסת מהירות כל אחד בנפרד אך עובדים יחד לאספקת האויר .

    לאחר ניתוק החשמל לווסת המהירות (באספקה ) הופיע מתח של 150 וולט בהדקיי היציאה מהווסת לכיוון המנוע , הווסת הראה את נתוניי המנוע : כיוון סיבוב , מהירות סיבוב , מתח ביציאה , תדר 20 הרץ, זרם 7 אמפר .

    הכל נראה כאילו אספקת החשמל עדיין מחוברת .

    ושאלתי : 1 האם התופעה מוכרת? 2 איך מגינים על החשמלאי שבא לטפל במערכת?

    שלומי

    #76772
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלומי שלום וברוכה הצטרפותך לפורום.
    אם הבנתי נכון, הרי שסיבוב המפוח המופסק נובע מלחץ האויר הנגרם על ידי המפוח הפועל.
    על מנת לטפל במערכת נדרשים לדעתי מספר דברים:
    1. הפסקת 2 המפוחים בעת טיפול באחד מהם.
    2. נוהל ברור וכתוב של סדר פעולות לביצוע תחזוקה במערכת.
    3. קיצור הדקי המנוע/הוסת בעת הטיפול לאחר בחינת העדר מתח.

    בהצלחה Smile

    #82642
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלומי שלום וברוכה הצטרפותך לפורום.
    אם הבנתי נכון, הרי שסיבוב המפוח המופסק נובע מלחץ האויר הנגרם על ידי המפוח הפועל.
    על מנת לטפל במערכת נדרשים לדעתי מספר דברים:
    1. הפסקת 2 המפוחים בעת טיפול באחד מהם.
    2. נוהל ברור וכתוב של סדר פעולות לביצוע תחזוקה במערכת.
    3. קיצור הדקי המנוע/הוסת בעת הטיפול לאחר בחינת העדר מתח.

    בהצלחה Smile

    #76776

    שלום שלומי ואריאל

    האם ניתן לבצע עצירה מכנית של ציר המפוח המופסק?
    אם מונעים ממנו באופן מכאני להסתובב
    אז לדעתי גם לא יופיע מתח בהדקיו

    באופן זה, ניתן לדעתי לבצע תחזוקה על מפוח אחד
    בעת המשך אספק אוויר עם המפוח השני.

    איתי

    #82646

    שלום שלומי ואריאל

    האם ניתן לבצע עצירה מכנית של ציר המפוח המופסק?
    אם מונעים ממנו באופן מכאני להסתובב
    אז לדעתי גם לא יופיע מתח בהדקיו

    באופן זה, ניתן לדעתי לבצע תחזוקה על מפוח אחד
    בעת המשך אספק אוויר עם המפוח השני.

    איתי

    #76778
    arielsegal
    מנהל בפורום

    איתי שלום
    אין לי ספק שעצירת הציר לא תאפשר התפתחות מתח.
    מאידך איני רואה בדיוק כיצד ניתן לבצע זאת.
    ציר מסתובב לא ניתן לעצור למעט שימוש בבלם המותקן על המפוח.
    יתכן והתקנת מנתק תלת מצבי בין הוסת לבין מנוע המפוח עשוי גם היא לאפשר תחזוקה.
    מצבי המנתק יהיו: סגור, פתוח ומקוצר.

    #82648
    arielsegal
    מנהל בפורום

    איתי שלום
    אין לי ספק שעצירת הציר לא תאפשר התפתחות מתח.
    מאידך איני רואה בדיוק כיצד ניתן לבצע זאת.
    ציר מסתובב לא ניתן לעצור למעט שימוש בבלם המותקן על המפוח.
    יתכן והתקנת מנתק תלת מצבי בין הוסת לבין מנוע המפוח עשוי גם היא לאפשר תחזוקה.
    מצבי המנתק יהיו: סגור, פתוח ומקוצר.

    #76781
    Raz_K
    משתתף

    שלום שלומי,

    מעניין אותי איזה סוג של מנוע מפעיל את המפוחים שסיבוב שלו מייצר מתח,

    מהיכן נוצר שדה מגנטי שיאפשר הופעת מתח?

    #82651
    Raz_K
    משתתף

    שלום שלומי,

    מעניין אותי איזה סוג של מנוע מפעיל את המפוחים שסיבוב שלו מייצר מתח,

    מהיכן נוצר שדה מגנטי שיאפשר הופעת מתח?

    #76790
    arielsegal
    מנהל בפורום

    רז שלום.
    תתכן מגנטיות שיורית ברוטור, תלוי בחומר הרוטור.

    #82660
    arielsegal
    מנהל בפורום

    רז שלום.
    תתכן מגנטיות שיורית ברוטור, תלוי בחומר הרוטור.

מוצגות 11 תגובות – 1 עד 11 (מתוך 11 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.