פורום חשמל

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #107889
    RonVaizman34
    משתתף

    שלום לכולם, אני חשמלאי הנדסאי ובנוסף סטודנט להנדסת חשמל. רציתי לשאול אתכם בעלי הניסיון, מה חשיבות המנחה לפרוייקט גמר : א. מה אני צריך לצפות ממנו? ב. איכות הפרוייקט? ג. זה משנה אם אני עושה את הפרוייקט עם בנאדם מנוסה, או לאו דווקא איזה דוקטור. ד. האם הפרוייקט עוזר לי למצוא עבודה? כל דבר שתוסיפו יהיה לברכה תודה רבה ומצטער מראש אם הפרתי את חוקי הפורום.

    #107893
    eran.by
    משתתף

    רון שלום. 

    אענה לך מניסיוני ותחושתי האישית בעת ביצוע פרויקט הגמר שלי לפני מספר שנים.

    א. רצון וידע (חשוב ניסיון בתעשייה) לתמוך בשאלות העולות במהלך הפרויקט. לפני בחירת  המנחה אני ממליץ לך לשמוע חוות      דעת של סטודנטים שהונחו ע”י המחנה הפוטנציאלי. המנחה בו אני בחרתי לצערי רק ניסה להתחמק מאחריות (למרות שהיה      בעל ידע וניסיון נרחב) ניסה לספק מידע בדמות פרויקטים דומים ששלח לי במייל ולא מהר לבצע את פגישות ההתעדכנות          והעזרה במהלך הפרויקט אליהם הוא ואני היינו מחויבים.

    ב. לגבי איכות הפרויקט, מאחר ומרבית הסטודנטים לתואר בהנדסת חשמל עם התמכות במערכות הספק מבצעים פרויקט              בתכנון של מתקני חשמל (ראיתי בודדים שעשו גם פרויקטים באלקטרוניקת הספק ), אני ניסיתי להוסיף פרטים וסימולציות          למתקן אותו תכננתי אבל בסופו של יום גם אלה שהציגו פרויקט פחות מרשים קיבלו את הרישיון והתואר ולמרות זאת אני          למדתי המון מעצם הניסיון לחקור מפרטים טכניים, תוכנות שירטוט וסימולציה ועוד ולכן אני בעד להציג פרויקט איכותי.

    ג. ממליץ לך מאוד לפנות למנחה עם רקע מהתעשייה מאחר והידע הפרקטי לביצוע הפרויקט ולהמשך הדרך בתור מהנדס             חשמל יהיה חשוב לדעתי. מה גם שמניסיוני מרבית המוסדות להשכלה כמעט כמעט ולא נותנים את הכלים למהנדסים צעירים     ומאחר שנמנעתי מלהעתיק או לקחת חלקים מפרויקטים קיימים והעדפתי “לשבור את הראש” ולהיעזר במנחה בנושאים             פרקטיים מעולם התכנון והתעשייה בהם הוא היה בקיא, ולכן למדתי הכי הרבה במלך כתיבת הפרויקט.

    ד. הפרויקט לא עזר לי למצוא  עבודה אך הוא עזר לי להיכנס בהרגשה ועם ידע טוב יותר לתחום מאשר מהנדסים אחרים.

     

            בהצלחה ! 

    #107902
    arielsegal
    מנהל בפורום

    בוקר טוב,

    לפורום אין חוקים ומותר ורצוי לשאול שאלות בכל תחומי החשמל.

    ממליץ מאוד על מנחה הבקיא בתעשיה ומכיר היטב את תקנות החשמל. כך יוכל לכוון אותך ולעזור לך להפיק עבודת פרוייקט שתתן לך הרבה מעבר ללימוד התיאורטי בהרצאות

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.