קצר על הדקי הגנרטור גורם לזרם גבוה בסליליו. לכאורה צריך להיות אפקט של בלימה ולכן ירידה בתדר. בשל העובדה שהקצר הוא בעל אופי השראי אין הספק פעיל משמעותי אלא בעיקר הספק עוור שאינו גורם לעומס חשמלי, נגרמת האצה ועליה בתדר. עליה זו נמשכת זמן קצר מאוד עד שמערכות ההגנה או מערכות הבקרה של סיבוב המנוע, מפסיקות את התופעה.
קצר על הדקי הגנרטור גורם לזרם גבוה בסליליו. לכאורה צריך להיות אפקט של בלימה ולכן ירידה בתדר. בשל העובדה שהקצר הוא בעל אופי השראי אין הספק פעיל משמעותי אלא בעיקר הספק עוור שאינו גורם לעומס חשמלי, נגרמת האצה ועליה בתדר. עליה זו נמשכת זמן קצר מאוד עד שמערכות ההגנה או מערכות הבקרה של סיבוב המנוע, מפסיקות את התופעה.