פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #131072
    Asaf123
    משתתף

    אריאל שלום רב,

    צירפתי תמונה להתייחסות.

    חשמלאי של אחת מחברות ההתקנה הגדולות התווכח שמבחינתו זו התקנה תקנית, תוואי הזנה לעמדת הטעינה.

    מדובר על צינור מרירון מחוברת באמצעות ברגים לאורכה של חומת סלעים בגובה 1.5 מטר. חיבור בין צנרות המרירון בוצע באמצעות חבקים המחוברים לצנרת pg.

    כמובן שהתקנה שכזו אסורה, אין כאן הגנה מכאנית, סיכוי שהצנרת תפגע עם הזמן גבוהה מאוד.

    הלקוח לא מעוניין בהטמנת כבל באדמה לפי התקנות התקנת מובלים:  עומק 80 סמ’ ופס אזהרה בעומק 25 סמ’.

    לפיכך האם ניתן לבקש בהתאם להתקנת צנרת בתוך מבנים, ציפוי בבטון/טיט לכל האורך?.

    עובי מתחת הריצוף נדרש להיות 20 ממ, מה נכון לגבי מקרה זה.

    אודה לתשובתך.

    תודה

     

    #131074
    Asaf123
    משתתף

    התמונה הרלוונטית

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #131077
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    על פי הניכר בתמונה קיימים ליקויי התקנה רבים.

    אחד מתפקידיו של הפורום הינו להסביר כיצד לבצע התקנות נכונות ותקניות ללא שיפוטיות. 

    ההתקנה לעמדת טעינה לרכב חשמלי אמורה להיות בהתאם להנחיות מינהל החשמל בהתקנה סמויה. במקרה של התקנה בצינור על הקיר הצינור חייב להקנות הגנה מכנית והוא חייב להיות רציף ועם חיבורים תקניים.

    רק צינור PG  משורין יכול להקנות הגנה מכנית נאותה.

    #131078
    Asaf123
    משתתף

    שלום אריאל,

    אין מדובר כאן בהתקנה על קיר, זהו מקום שבוודאות אנשים יוכלו לדרוך עליו בנקל,

    התקנה על חומה הנגישה לכל.

    לפיכך, האם צנרת Pg כפי שציינת מספיקה כהגנה מכאנית מתאימה? 

    ביטון הצנרת הקיימת אינו תקני ?

    תודה.

     

    #131080
    arielsegal
    מנהל בפורום

    כמו שכתבתי יש להשתמש בצינור משורין ובהתקנה סמויה.

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.