פורום חשמל

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #125210
    TerenceMcKenna
    משתתף

    <u>שלום חברים,</u>

    <u>יש לי שאלה לגבי הסוג של “מגעני העזר” (</u><u>Auxiliary Contactors</u><u>) האמורים להיות מחוברים אל המנתק.</u><u>    </u><u>(מבחינת תצורת </u><u>NO/NC</u><u>).</u>

    בקווים כלליים: יש לנו מנתק בעומס (ללא נתיכים), אשר אליו יחובר חשמלית מגען (contactor) ואל המגען הנ”ל יחוברו מגען עזר (Auxiliary Contactors).

    המנתק הנ”ל יימצא לפני המנוע ואחרי ה-VFD.

    ברגע שאנו נפסיק את המנתק (לצורך טיפול במנוע לדוגמא), אנו נרצה שתופסק עבודתם של המנוע וה-VFD.

    לשם כך, אנו נדרשים לקביעת תצורת (סוג) “מגעני העזר”.

    כידוע, כאשר “מגען העזר” ה-Auxiliary Contactor מקבל מתח, הוא משנה את מצבו הטבעי.

    לדוגמא, כאשר המפסק במצב “סגור” – יש מתח בסליל של הממסר, “מגעני העזר” שיהיו מסוג N/O  (Normally Open) – ייסגרו, ויזרום זרם מה-VFD אל המפסק וממנו אל המנוע.

    <u>לפיכך אנו מבינים שצריך “מגען עזר” </u><u>Auxiliary Contactor</u><u> מסוג </u><u>2N/O</u><u>.</u> <u>  </u><u> (אחד לחיבור המנוע ואחד נוסף לחיבור ה-</u><u>VFD</u><u>).</u>

    <u>השאלה שלי היא האם צריך גם מגען עזר מסוג </u><u>N/C</u><u>.ֻ.</u><u>? ואם כן האם זה עבור לחצן פטריה או עבור המנתק עצמו?</u>

    ומהי תצורת החיבור הכוללת לחיבור למפסק זה?

     

    בתודה מראש

    • הדיון הזה עודכן לפני שנה, ‫4 חודשים ע״יTerenceMcKenna.
    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #125213
    TerenceMcKenna
    משתתף

    יש לי שאלה לגבי הסוג של “מגעני העזר” (Auxiliary Contactors) האמורים להיות מחוברים אל המנתק. (מבחינת תצורת NO/NC).

    בקווים כלליים: יש לנו מנתק בעומס (ללא נתיכים), אשר אליו יחובר חשמלית מגען (contactor) ואל המגען הנ”ל יחוברו מגען עזר (Auxiliary Contactors).

    המנתק הנ”ל יימצא לפני המנוע ואחרי ה-VFD.
    ברגע שאנו נפסיק את המנתק (לצורך טיפול במנוע לדוגמא), אנו נרצה שתופסק עבודתם של המנוע וה-VFD.

    לשם כך, אנו נדרשים לקביעת תצורת (סוג) “מגעני העזר”.

    כידוע, כאשר “מגען העזר” ה-Auxiliary Contactor מקבל מתח, הוא משנה את מצבו הטבעי.

    לדוגמא, כאשר המפסק במצב “סגור” – יש מתח בסליל של הממסר, “מגעני העזר” שיהיו מסוג N/O (Normally Open) – ייסגרו, ויזרום זרם מה-VFD אל המפסק וממנו אל המנוע.

    לפיכך אנו מבינים שצריך “מגען עזר” Auxiliary Contactor מסוג 2N/O. (אחד לחיבור המנוע ואחד נוסף לחיבור ה-VFD).

    השאלה שלי היא האם צריך גם מגען עזר מסוג N/C.ֻ.?

    #125215
    TerenceMcKenna
    משתתף

    מצורפת סכימת חיבורים

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #125244
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    מקווה שהבנתי נכון את שאלתך.

    אני מבין שמדובר במגען שמקבל פיקוד ממגע של המגען.

    לא הבנתי מדוע אינך משתמש במגעי העזר של המגען הקיים ומתקין מגן עזר.

    בעיקרון ברגע שתפסיק את המגען מגעי העזר של המגען צריכים להפסק ןבעקבות כך להפסק בקר המהירות.

    אני מזהה צורך במגע N.O אחד. לא הבנתי מדוע נדרשים מגעים נוספים.

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.