פורום חשמל
- לנושא זה 18 תגובות,משתתף 1, והוא עודכן לאחרונה לפני 8 שנים, 10 חודשים על ידי- אוהד אברהם.
-
מאתתגובות
-
8 בספטמבר 2015 בשעה 21:41 #80051אוהד אברהםמשתתף
ערב טוב לאריאל ולכל חברי הפורום.
איך ניתן לדעת את הספק המנוע בסל”ד מסוים ללא חישובים ארוכים מידי?
לעניין המעשה, נתון מנוע של 890 סל”ד בהספק של 40 HP (המומנט לא נתון) מתח (400V (Y.
רציתי לדעת אם הורדת המהירות ב20% תחסוך משמעותית בצריכת החשמל.תודה לעונים.
9 בספטמבר 2015 בשעה 17:43 #80053arielsegalמנהל בפורוםשלום
מומנט מנוע השראה שווה בקירוב ליחס בין ההספק למהירות. בדרך רישום אחרת ההספק יחסי למומנט כפול המהירות.
תהליך ויסות מהירות של משאבה צנטריפוגלית בעזרת בקר מהירות מלווה בחיסכון באנרגיה. ההספק החשמלי הנצרך על ידי המשאבה הוא יחסי למומנט M ולמהירות הסיבוב n.
התלות בין המומנט למהירות (כאשר הספיקה היא ביחס ישר למהירות) היא בקירוב ריבועית: M יחסי ל- n^2.
מכאן מתקבל שאם ההספק יחסי למומנט כפול המהירות הרי שההספק תלוי במהירות בחזקה שלישית.
לדוגמה: ירידה של המהירות ל- 80% תוריד תיאורטית את ההספק ל-Pmax כפול 0.8 בחזקת 3 כלומר בערך 0.51*Pmax.
(ירידה של ההספק הנצרך לכמעט 50%).9 בספטמבר 2015 בשעה 17:43 #85923arielsegalמנהל בפורוםשלום
מומנט מנוע השראה שווה בקירוב ליחס בין ההספק למהירות. בדרך רישום אחרת ההספק יחסי למומנט כפול המהירות.
תהליך ויסות מהירות של משאבה צנטריפוגלית בעזרת בקר מהירות מלווה בחיסכון באנרגיה. ההספק החשמלי הנצרך על ידי המשאבה הוא יחסי למומנט M ולמהירות הסיבוב n.
התלות בין המומנט למהירות (כאשר הספיקה היא ביחס ישר למהירות) היא בקירוב ריבועית: M יחסי ל- n^2.
מכאן מתקבל שאם ההספק יחסי למומנט כפול המהירות הרי שההספק תלוי במהירות בחזקה שלישית.
לדוגמה: ירידה של המהירות ל- 80% תוריד תיאורטית את ההספק ל-Pmax כפול 0.8 בחזקת 3 כלומר בערך 0.51*Pmax.
(ירידה של ההספק הנצרך לכמעט 50%).9 בספטמבר 2015 בשעה 18:21 #80055kobigrossמשתתףשלום אריאל
בהתאם להסבר שלך שההספק יחסי למומנט . ברוב המקרים המנוע צריך לתת מומנט כזה שהוא
יתגבר על המומנט הנגדי של המכניזם שהוא צריך להזיז , במילים אחרות בהרבה מקרים
אני לא יכול להקטין את המומנט של המנוע באחוזים כאלו , ומערכים מסוימים
פשוט המנוע לא יוכל להתניע ולסובב את המכונה .
בברכהקובי
9 בספטמבר 2015 בשעה 18:21 #85925kobigrossמשתתףשלום אריאל
בהתאם להסבר שלך שההספק יחסי למומנט . ברוב המקרים המנוע צריך לתת מומנט כזה שהוא
יתגבר על המומנט הנגדי של המכניזם שהוא צריך להזיז , במילים אחרות בהרבה מקרים
אני לא יכול להקטין את המומנט של המנוע באחוזים כאלו , ומערכים מסוימים
פשוט המנוע לא יוכל להתניע ולסובב את המכונה .
בברכהקובי
9 בספטמבר 2015 בשעה 19:58 #80057arielsegalמנהל בפורוםקובי שלום
למרות הירידה במתח ובתדר המנוע יכול לספק מומנט זהה.
העומס דורש פחות מומנט עם הירידה במהירות.9 בספטמבר 2015 בשעה 19:58 #85927arielsegalמנהל בפורוםקובי שלום
למרות הירידה במתח ובתדר המנוע יכול לספק מומנט זהה.
העומס דורש פחות מומנט עם הירידה במהירות.9 בספטמבר 2015 בשעה 20:26 #80058kobigrossמשתתףאריאל שלום
מהתחום שאני עובד בו במעליות , אולי גם בתחומים אחרים , העומס אינו דורש פחות מומנט עם הירידה במהירות .
ערך המומנט הנדרש מהמנוע במעלית הוא : הכוח / משקל התא+ משקל האנשים בתוכו X רדיוס גלגל ההינע .
היות ושני הגורמים בנוסחה לא משתנים מכאן המומנט במעליות הוא קבוע ( בעומס מלא ) , ולא תלוי
במהירות של המעלית ( שהוא תלוי בסל”ד של המנוע ) .
במילים אחרות בהרבה מקרים , מערכים מסוימים פשוט המנוע לא יוכל להתניע ולסובב את המכונה .בתודה
קובי
9 בספטמבר 2015 בשעה 20:26 #85928kobigrossמשתתףאריאל שלום
מהתחום שאני עובד בו במעליות , אולי גם בתחומים אחרים , העומס אינו דורש פחות מומנט עם הירידה במהירות .
ערך המומנט הנדרש מהמנוע במעלית הוא : הכוח / משקל התא+ משקל האנשים בתוכו X רדיוס גלגל ההינע .
היות ושני הגורמים בנוסחה לא משתנים מכאן המומנט במעליות הוא קבוע ( בעומס מלא ) , ולא תלוי
במהירות של המעלית ( שהוא תלוי בסל”ד של המנוע ) .
במילים אחרות בהרבה מקרים , מערכים מסוימים פשוט המנוע לא יוכל להתניע ולסובב את המכונה .בתודה
קובי
9 בספטמבר 2015 בשעה 21:11 #80059arielsegalמנהל בפורוםקובי שלום
לאור העובדה שלא פירטת את סוג העומס, התייחסתי ליישום הנפוץ של משאבות.
אגב במפוחים החיסכון באנרגיה רב יותר.
במעליות מאחר והעומס הוא קבוע, אכן הפחתה במהירות תגרום להפחתה פרופורציונית של ההספק.
החסכון במקרה זה יהיה לינארי.9 בספטמבר 2015 בשעה 21:11 #85929arielsegalמנהל בפורוםקובי שלום
לאור העובדה שלא פירטת את סוג העומס, התייחסתי ליישום הנפוץ של משאבות.
אגב במפוחים החיסכון באנרגיה רב יותר.
במעליות מאחר והעומס הוא קבוע, אכן הפחתה במהירות תגרום להפחתה פרופורציונית של ההספק.
החסכון במקרה זה יהיה לינארי.9 בספטמבר 2015 בשעה 21:25 #80060kobigrossמשתתףאריאל שלום
תודה על התשובה
חג שמח ושנה טובה לך ולכל משתתפי הפורום
קובי9 בספטמבר 2015 בשעה 21:25 #85930kobigrossמשתתףאריאל שלום
תודה על התשובה
חג שמח ושנה טובה לך ולכל משתתפי הפורום
קובי16 בספטמבר 2015 בשעה 20:34 #80076אוהד אברהםמשתתףערב טוב אריאל וסליחה על הדיליי…
אז לפי הבנתי אם מעלים את המהירות בחזקת 3 אזי מתקבל ההספק בקרוב למהירות הנתונה?
בתודה
צוקי
מט”ש נבי מוסא.16 בספטמבר 2015 בשעה 20:34 #85946אוהד אברהםמשתתףערב טוב אריאל וסליחה על הדיליי…
אז לפי הבנתי אם מעלים את המהירות בחזקת 3 אזי מתקבל ההספק בקרוב למהירות הנתונה?
בתודה
צוקי
מט”ש נבי מוסא. -
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.