התגובות שלי בפורום
-
מאתתגובות
-
kobigross
משתתףשלום
בהמשך לתשובתו של אריאל
אני גם ממליץ להתקין אלקטרודה , ולחברה לעמדת הטעינה ,
ואו בנוסף לחבר מוליך הארקה בין עמדת הטעינה לאחד מברזלי הזיון של עמוד בבניין .
בברכה
קובי
kobigross
משתתףשלום לאריאל ומשתתפי הפורום
תודה למשתתף MV , שצירף את גיליון התיקון להתקנת גלאים
אבל מה קורה עם הדרישה לניתוק האספקה במעלה הזינה במקרה שהגלאים נכנסו לעבודה ?
האם צריך ניתוק , ואו רק התראה .
בברכה
קובי
kobigross
משתתףשלום אריאל
תודה רבה
קובי
kobigross
משתתףשלום אריאל
שאלה : לאיזה ערך יש לכוון את המפסק הראשי , בהתאם ללואת התקלה ואו במכסימום
פי 3 מהזרם הנומינלי של הגנרטור .
בברכה
קובי
kobigross
משתתףשלום
אני מציע שתבצע שיטת הגנה בפני חשמול על ידי זינה צפה כאשר המשגוח + אלקטרודה . יחובר למגען
במידה ותקרה תקלה בבידוד , המשגוח ינתק המגען ואת ההזנה , יש לחבר גם צופר + מנורת אינדנקציה על התקלה
בברכה
קובי
kobigross
משתתףשלום
לבקשת אלעד
אני פנסיונר שעבד הרבה מאוד שנים בחברת מעליות .
אני מכיר 2 סוגי מנועים בתחום , מנוע אסינכרוני ומנוע סינכרוני , שניהם כיום גירלס ( ללא כננת )
לכל חברת מעליות יש מנועים שמתאימים לעבוד עם בקר התדר שלהם
בחברה שעבדתי מכיר שלושה סוגי מתחים למנוע : 340 , 400 , 460 וולט .
ההספק למעליות קטנות מתחיל מ- 4 קוו”ט , ויכול להגיע גם ל-100 קוו”ט
ככל שהעומס גדל והמהירות גדלה כך ההספק יגדל .
כל סוגי המנועים מחוברים לבקר תדר היודע להוציא את המתח המתאים
בכל בקר תדר יש תוכנה שמפקחת על זרם היציאה למנוע .
המבטח שמזין את בקר התדר , הוא מגן על זרם יתר / זרם קצר שזורם לבקר תדר
המבטח הזה אינו מגן על המנוע .
בברכה
קובי
kobigross
משתתףשלום ל- amitz ולשאר הכותבים לפורום בשאלה הזו
אתם לא מתייחסים למה שכתבתי , במידה והמתח של המנוע אינו 400 וולט
חשוב לבדוק את המתח של המנוע . יש מנועים של מעליות שהמתח הנקוב שלהם 460 וולט
יש מנועים שהמתח הנקוב שלהם 340 וולט , כמובן תלת פאזי , זה תלוי ביצרן של המעליות .
לאחר הבדיקה הזו , ניתן לחשב את כיוונון הזרם במבטח .
בברכה
קובי
kobigross
משתתףשלום
ההספק בכניסה לבקר התדר + ( הפסדים קטנים שניתן להזניח ) צריך להיות שווה להספק המנוע
אבל שים לב ! , בהספקים כאלו גדולים , יש חברות מעליות שמתח המנוע הוא לא 400 וולט תלת פאזי .
ולכן בדוק את מתח המנוע , במידה ולא 400 וולט , יש לבצע חישוב של הזרם של המבטח בהזנת הבקר תדר ,
בברכה
קובי
kobigross
משתתףשלום למשתתפי הפורום
אני אישית מסכים לכל התשובות של משתתפי הפורום בסוגיה הזו .
אבל יש עוד היבטים לעניין הזה :
האם הלוח המזין נגיש בצורה ברורה במקרה של צורך בניתוק חרום , במקרה של התחשמלות ( כאשר ההגנות
לא פעלו מסיבה כלשהי ) , ואו במקרה של שריפה מהתלקחות הסוללות .
ויש עוד היבט משפטי , שאתה חשוף לתביעות במקרים כמו שהזכרתי לעיל , משום שאתה לא מקיים את ההנחיות .
בברכה
קובי
kobigross
משתתףשלום
בכל המעליות לפחות ב- 10 שנים האחרונות יש הזנה של שלוש פאזות אפס וההארקה
בתוך ארון הפיקוד למעלית יש גם מהדקי אפס והארקה , יש מא”ז לתאורת המעלית
מא”ז לתאורת פיר המעלית . אני לא מבין למה אתה מסבך את העניין .
ההתקנה הנ”ל מקובלת על חח”י ומכון התקנים
בברכה
קובי
kobigross
משתתףשלום
אתה יכול לבנות לוח חשמל קטן נייד בתוך קופסת CI ,
אתה מזין את הקופסא , בפאזות , אפס והארקה מהגנרטור
בתוך הקופסא תתקין מאמ”ת אלקטרוני בהתאם לזרם יציאה מהגנרטור + משגוח שיפעיל מגען שהמגעים שלו ינתקו פאזות + אפס , תתקין בצורה מקצועית בתוך הקופסא גם מספר בתי תקע כולל הארקה .
במקרה של זליגה לאדמה , המשגוח ינתק את המגען , והמתח לצרכנים יתנתק .
שים לב ! , המשגוח חייב להיות מחובר להארקה של הלוח הראשי
שים לב! , אסור בשום פנים לחבר את הקופסא הנ”ל לבתי תקע שבקיר ,
נחכה גם לתגובה של אריאל
בברכה
קובי
kobigross
משתתףשלום
בהספק של המנוע שציינת אסור להתניעה בחיבור ישיר .
השיטה המומלצת היא בהתנעה על ידי מתנע רך .
בברכה
קובי
kobigross
משתתףשלום
יש לי ניסיון רב מאוד בפיקוד של המעליות
בעזרת טכנאי של המעליות אפשר לברר איזה תקלות הוא מקבל מהלוח של המעלית<br />
שקיעת מתח של 80 וולט זהו נתון גבוהה מאוד מאוד, אבל בזמן של 10 מילישניות<br />
המעלית לא צריכה להיות מושפעת מזה <br />
חסר עוד נתונים כמו למשל האם יש ספקי כוח לפיקוד , האם יש בקר תדר למנוע <br />
בכל מקרה , שקיעת מתח כזו משפיעה על כל מתקן החשמל בבנייןיש לפתור את בעיית שקיעת המתח בלי קשר למעלית<br />
בברכהקובי
kobigross
משתתףשלום ארז
בהתאם למה שכתבת ביצעת את כל הפועלות לשיפור לולאת התקלה
לבצע איפוס בבית ישן כזה זה מאוד מסובך ויקר , מה גם שהבית שלך מחובר בקיר משותף עם בית אחר בשיטת הגנה TT .
בהתאם לחוק החשמל במקרה שלך , ניתן להשתמש במפסק מגן כהגנה בלעדית בפני חשמול
עדיף 2 מפסקי מגן מחוברים בטור .
בברכה
קובי
kobigross
משתתףשלום
הדרישה של בודק חח”י לא מעוגנת בחוק החשמל
בחוק החשמל כתוב : במצב של קצר , המבטח ינתק עד 5 שניות
באופיין של מא”ז מדגם C , בקצר של עד 5 שניות המא”ז ינתק עד הזרם פי 6. 6 מהזרם הנומינלי
בזרם של פי 10 , חייב לנתק במיידי .
רצ”ב טבלה של שחח”י
בברכה
קובי
קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
-
מאתתגובות