יש לי שאלה לגבי הסוג של “מגעני העזר” (Auxiliary Contactors) האמורים להיות מחוברים אל המנתק. (מבחינת תצורת NO/NC).
בקווים כלליים: יש לנו מנתק בעומס (ללא נתיכים), אשר אליו יחובר חשמלית מגען (contactor) ואל המגען הנ”ל יחוברו מגען עזר (Auxiliary Contactors).
המנתק הנ”ל יימצא לפני המנוע ואחרי ה-VFD.
ברגע שאנו נפסיק את המנתק (לצורך טיפול במנוע לדוגמא), אנו נרצה שתופסק עבודתם של המנוע וה-VFD.
לשם כך, אנו נדרשים לקביעת תצורת (סוג) “מגעני העזר”.
כידוע, כאשר “מגען העזר” ה-Auxiliary Contactor מקבל מתח, הוא משנה את מצבו הטבעי.
לדוגמא, כאשר המפסק במצב “סגור” – יש מתח בסליל של הממסר, “מגעני העזר” שיהיו מסוג N/O (Normally Open) – ייסגרו, ויזרום זרם מה-VFD אל המפסק וממנו אל המנוע.
לפיכך אנו מבינים שצריך “מגען עזר” Auxiliary Contactor מסוג 2N/O. (אחד לחיבור המנוע ואחד נוסף לחיבור ה-VFD).
השאלה שלי היא האם צריך גם מגען עזר מסוג N/C.ֻ.?